/uk/cart/add/?ajax=True
  • пн-пт 09-17
  • сб-нд вихідний

Знайти за розміром

Внутрішній діаметр
Зовнішній діаметр
Висота

Довідка

1. Призначення підшипників

Підшипник, як частина опори або упору, що підтримує вал.

Основне призначення підшипників - це необхідна підтримка валів і осей, що обертаються в певному порядку щодо навколишнього простору. Підшипники забезпечують цим конструкціям потрібний рівень коливання (обертання), при цьому сприймаючи навантаження, які впливають на них в процесі роботи. Можна також сказати, що призначення підшипників - це вплив на зниження втрат в терті, знос і енергії, які можуть відбуватися в процесі роботи вала або опори.

Основні типи сучасних підшипників.

Підрозділ підшипників відбувається за двома основними критеріями, - це тип тертя і вид навантаження, що сприймається механізмом.

Щоб умовно розділити підшипники по типу тертя, введено дві основні категорії виробів:

  • Підшипники ковзання. Конструкція такого виробу передбачає ковзання опорного ділянки вала (розподільного, колінчастого) по поверхні підшипників.
  • Підшипники кочення. Такі вироби замінюють силу тертя шляхом впровадження кочення за допомогою використання роликів або кульок, які розташовуються між поверхнями опори вала і підшипника. Ці конструкції можуть бути наполегливими (сприймати навантаження по осі), радіальними (сприймати відповідні навантаження), радіально-наполегливими (сприймати і такі, і такі навантаження)

         Особливості конструкції підшипників.

Якщо мова йде про особливості конструкції радіального характеру, то це, в першу чергу, залежить від призначення підшипників і його режиму роботи. У процесі складання вузлів різної спрямованості потрібно пам'ятати про особливості установки радіального зазору, який буде встановлюватися між тілами, призначеними для кочення.

Крім перерахованого вище, обробка цапфи вала безпосередньо залежить від призначення підшипника. Тому, посадка вироби може бути наступного характеру:

  • Легкоходовою
  • Широкоходовою
  • Звичайно ходова

Рекомендації по збільшенню терміну служби підшипників.

Щоб збільшити ефективність роботи підшипників, необхідно уважно стежити за рівнем навантажень, які розподіляються на вузли підшипників, а також здійснювати періодичні роботи з виставлення коректної співвісності для правильного обертання валів. У таких випадках, допускається використання лазерної системи центрування. Крім цього, рекомендується регулярно проводити динамічне балансування в опорах виробах і контролювати стан мастила в конструкції підшипника.

2. Клас точності підшипників

Клас точності підшипника відповідає за його справну роботу на довгий термін

Клас точності підшипників є важливим критерієм при підборі необхідного вироби. Так, підшипник, який причетний до нижчого класу і його аналог, але більш високого рангу - абсолютно різні вироби з абсолютно різними характеристиками і областями застосування.

Щоб забезпечити коректну роботу певних верстатів і інших агрегатів, які передбачають високу точність в обертанні розподільного валу, зокрема, механізми, що використовуються в сільськогосподарській промисловості, необхідно підбирати підшипники найнижчого класу. Варто відзначити, що підшипники, що відносяться до найвищих класів, ще можна назвати прецизійними і використовуються такі вироби в основному в машіностроеніі.Основние види класів точності та рекомендації щодо вибору підшипника

Клас точності підшипників - це певна система маркування, яка може бути як міжнародної, так і такої, що прийнята для побуту в Україні.

Те, наскільки точно виготовлений підшипник, буде впливати на наступні параметри в роботі агрегату:

  • Швидкісні характеристики по обертанню
  • Рівень вібрації
  • Термін експлуатації

При виборі підшипника важливо пам'ятати про те, що клас точності підшипників безпосередньо впливає і на його працездатність, зокрема на показник втрат на тертя при обертально-поступальною роботі. Чим вище точність виготовлення підшипника, тим буде менше показник тертя при роботі тіл кочення, обойм та сепаратора. Відповідно, рівень тепла, що виділяється буде набагато нижче, ніж при роботі підшипників низького рангу, а швидкість обертання - на кілька порядків вище.

Граничний рівень частоти обертання, що висувається по ГОСТ, відноситься до 0 класу точності. Використовуючи підшипники, що відносяться до 5 класу, можна істотно підвищити показник швидкості радіальних кулькових підшипників, а також радіально-наполегливих. Це твердження стосується виробів, які належать до роликопідшипник радіального характеру з короткими роликами циліндричної форми - швидкість обертання підвищується в півтора рази. Використовуючи аналогічні вироби, але які відносяться до четвертого класу, можна виявити підвищення швидкості обертання в два рази.

Вибираючи високий клас точності підшипників, слід пам'ятати про те, що будуть суттєво зростати вимоги по точності до всіх складових підшипника, незалежно від місця розташування.

Приклад позначення класності підшипника (по ГОСТ):

5-46207 Л,

Де «46207» -Маркування підшипника кулькового, радіально-наполегливого.

«Л» - сепаратор даного підшипника виконаний з латуні

«5» клас підшипника, в даному випадку - п'ятий.

Приклад позначення аналогічного імпортного підшипника (по ISO):

7207 E.MP.P5

Де Р5-клас точності підшипника кулькового радіально-упорного. В даному випадку - п'ятий.

МР - латунь, матеріал сепаратора

3. Зазори в підшипниках

Підшипник з правильно підібраними зазорами позбавить від шуму, нагрівання та  вібрації.

Зазори в підшипниках є відстань, яка допускає зміщення зовнішнього кільця вироби щодо його внутрішнього аналога без прикладання додаткових зусиль. Якщо мова йде про усунення радіального характеру, - це радіальний зазор. Відповідно, зміщення в напрямку осі прийнято вважати осьовим зазором.

Призначення зазорів в підшипниках.

Основна роль зазорів в підшипниках полягає в тому, щоб виключити можливість надмірного тертя однієї поверхні металу об іншу, під час роботи частин підшипника. Перед тим, як зупинити свій вибір на асортименті спочатку слід уважно придивитися до деталі і розібратися з її конструктивними особливостями.

Перед вибором необхідного зазору, необхідно знати призначення кожного поля допуску, яке може компенсувати такі чинники:

  • Термічне стиснення (розширення) корпусу деталі під впливом певних температурних режимів
  • Посадка з натягом
  • Використання алюмінію та інших матеріалів, які можуть застосовуватися в ролі колінчастого вала або корпуса деталі
  • Компенсація зміщення номінального значення підшипника стосовно розташування щодо інших частин

Основні типи зазорів.

Якщо мова йде про нерегульований підшипник, можна провести умовний поділ осьових і радіальних зазорів в підшипниках на наступні складові:

  • Зазор контрольного характеру. Значення визначається в конструкції готового підшипника, піддаючи його відповідним навантаженням для вимірювальних цілей
  • Зазор початковий. Цей отвір розташовується в конструкції підшипника до процедури його встановлення. Найчастіше, його значення прирівнюється до зазору контрольного характеру, не беручи до уваги невеликі значення пружних деформаційних явищ, які можуть виникнути при вимірах відповідного зазору
  • Установчий (посадковий) зазор. Отвір виникає в підшипнику після того, як його встановили в конструкцію (вузол, колінчастий вал).
  • Експлуатаційний (робочий) зазор. Може утворюватися при роботі підшипника, яке експлуатується при високих температурах - відбувається навантаження при рівномірно розподілі тепла на складові вироби.
  • Осьовий зазор. Використовується при створенні упорно-радіальних підшипників і створюється при монтажних роботах. Основна залежність цього отвору походить від того, як розташовуються підшипники в комплекті
  • Демонтажні (радіальний) зазор. Розташовується в роликовому підшипнику або в радіально кульковому. Його величина регламентована відповідним ГОСТ.
4 .Підшипники для верстатів

Підшипник, як частина опори або упору, що підтримує вал

На сьогоднішній день існує безліч типів підшипників для верстатів, які використовуються в будь-яких промислових галузях. Крім цього, кожен виріб відрізняється особливостями в експлуатації і індивідуальними технічними характеристиками.

Технологічні особливості підшипників для верстатів

Підшипники для верстатів - це вироби, що працюють з високим рівнем навантажень. При цьому, не завжди є умови для того, щоб виділялася мастило гідродинамічного характеру. Тому, матеріал, призначений для змащення, видавлюватиметься з тієї зони, де відбувається тертя деталей. Це твердження стає особливо актуальним, коли ступінь навантаження на деталь наближається до критичного рівня.

Крім перерахованого вище, невисокий діапазон швидкостей в роботі підшипників для верстатів також здатний викликати деякі порушення у виділенні мастила гідродинамічного характеру. Також, при неправильному підборі підшипника і його роботі на низьких швидкостях, може відбутися невеликий розрив плівки масла, яке розташовується у відповідному клині. Така поломка може призвести до того, що агрегат буде зачіпати невеликі нерівності в поверхні і призводить до появи мікрозадір. Тому, щоб запобігти можливості появи такого роду неприємностей, слід вибирати підшипники, що працюють за принципом сухого тертя. Вироби даного типу можуть застосовуватися не тільки при роботі з верстатами, але в і обладнанні, що використовується в хімічній або автомобільної промисловості.

Основні типи та модифікації

Основні типи підшипників для верстатів - це такі модифікації:

  • Завзяті підшипники
  • Однорядні кулькові радіальні
  • Радіальні роликові, оснащені короткими роликами циліндричної форми. Застосовуються суто в конструкції верстатів через своїх технічних характеристик, тому важливо купувати продукцію від іменитого бренду, так як трапляється багато підробок і бракованих виробів.
  • Радіально-наполегливі кулькові. Ідеальні для застосування в роботі верстатів, обробних метал. Можуть також використовуватися і при виробництві самих підшипників. Володіють високою точністю роботи
  • Роликові конічні однорядні.

Перед покупкою слід визначитися не лише з типом підшипника, а й видом верстата, на якому будуть проводитися основні роботи.

5. Електроізоляційні (струмоізольовані) підшипники

Високочастотна напруга, яка в електродвигунах помітно погіршує первинну якість мастила, а так само викликає електричну ерозію підшипників.

Ці негативні фактори різко скорочують термін служби обладнання.

Для того, що б уникнути зайвих витрат “ПСВ-Підшипник” пропонує електроізольовані (струмоізольвані) підшипники кращих світових виробників SKF, FAG, PFI, SNR, ZKL.

У виробника SKF ці вироби покриті шаром оксиду алюмінію. Наноситься методом плазмового напилення. В системі позначення SKF носить маркування INSOCOAT. Ізолятор може бути завдано як на внутрішнє кільце (VL0271), так і на зовнішнє кільце (в маркуванні присутній VL0241).

Німецький виробник FAG покриває свої підшипники оксидно-керамічним шаром. При ізоляторі на зовнішньому кільці, підшипник має додатково позначення J20A, або J20B, або J20AA. При ізольованому внутрішньому кільці підшипник додатково позначається J20C.

У більшості випадків електроізольовані підшипники будь-якого виробника мають збільшений радіальний зазор (в маркуванні підшипника присутній С3, або С4), і неодмінно латунний сепаратор (буква M в маркуванні підшипника).